دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: کاندیدا ها و هواداران آنها تقوا و اخلاق سیاسی را مراعات کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبیین اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در کلام رهبری فرزانه انقلاب گفت: کاندیداها و حامیان آنها خود را مکلف به تبعیت از رهنمودهای راهبردی رهبر معظم انقلاب بدانند.

وی با اشاره به تاکید ولی فقیه زمان بر رعایت اصول و مسائل اخلاقی در انتخابات و استفاده معظم له از تعابیری مانند اجتناب از تهمت و لجن پراکنی و مانند آن، افزود: نامزدها و هواداران آنها اخلاق سیاسی را رعایت و از کارها و سخنانی که به پیشرفت کشور کمک نمی کند و موجب لطمه زدن به آبروی ملی می شود اجتناب کنند.

خطیب جمعه کنگان ضمن تاکید بر لزوم مشارکت گسترده در انتخابات به عنوان مهمترین اولویت بیان کرد: مشارکت بالا موجب بالا رفتن اقتدار، ثبات سیاسی و رضایتمندی مردم از نظام و ایجاد یاس و ناامیدی در دشمن می شود.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به تحرکات دشمن در زمینه انتخابات گفت: دشمن بدنبال بی ثباتی سیاسی و مخدوش نمودن امنیت و آرامش در کشور است.

وی به مباحث مطالبه گری اشاره و با عنوان اینکه مطالبه گری را باید به فرصت های دیگر بگذاریم ، به موضوع حق آلایندگی اشاره و عنوان کرد: با مقامات ارشد پیرامون حق آلایندگی مذاکره و پیگیری هایی در این زمینه داشته ام.

امام جمعه کنگان با تسلیت شهادت جانسوز شکافنده علوم پیامبران و یادگار کربلا، امام محمد باقر علیه السلام و بیان ابعاد شخصیتی آن امام همام، نهایت‌ کمال‌ در کلام امام علیه السلام را فهم‌ در دین‌ و صبر بر مصیبت‌، و اندازه‌ گیری‌ در خرج‌ زندگانی‌ ذکر و عنوان داشت: امام باقر علیه السلام یکی از سنگین ترین بارهای جهادی را در زمان خود بر دوش داشت و به رغم همه محدودیت ها و خفقان حاکم در زمانش توسط خلفای جور، توانست نور هدایت را دلها بتاباند و شاگردان زیادی را تربیت کند.

حجت الاسلام محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد و تجلیل از مجاهدات آنان گفت: نفس کشیدن ما در نظام دینی مدیون خون پاک شهداست و امروز بهترین دفاع از شهیدان حضور در عرصه انتخابات است.

وی با اشاره به روز عرفه و بیان عظم این روز در آیینه روایات، عرفه را روز نیایش و دعا و تزکیه دانست و افزود: به فرمایش نبی مکرم اسلام ، خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه ، بندگان را از آتش دوزخ نمی‌‏رهاند.

خطیب جمعه کنگان با تبریک عید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت، به اهمیت قربانی در این روز اشاره و خاطرنشان ساخت: به فرموده امیرالمومنین علی علیه السلام، اگر مردم می دانستند در قربانی (چه آثار و برکاتی) است، قطعاً قرض کرده و قربانی می کردند.

حجت الاسلام محمودی در پایان با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد کشاورزی و تقدیر از همه دستگاههای زیرمجموعه وزارت جهاد اظهار داشت: برای استقلال اقتصادی و تقویت الگوی جهادی حمایت از جهاد کشاورزی بویژه در حوزه توسعه دامداری و کشاورزی ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha